آینده خودروهای الکتریکی چراغ سبز را برای آزمایش این خودرو در ترافیک واقعی دریافت کرد.
این خودرو با نام Quant e-Sportlimousine پیش تر در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شده بود و حالا مجوز آزمایش در ترافیک واقعی را از German TÜV safety body دریافت کرده است.

این شرکت آلمانی از فن آوری “nanoFLOWCELL” برای قدرت بخشیدن به Quant e-Sportlimousine بهره میبرد که به صورت کلی یک سلول سوختی است که با ترکیب با باتریهای سنتی یک جریان موسوم به نانوفلوسل را به وسیله الکترولیت در اطراف سلول نصب شده به وجود میآورد که با عبور از غشای بین دو سلول تولید یک جریان الکتریکی پایدار برای استفاده در سیستم قدرت خودرو میکند.
به گفته شرکت سازنده، اسپرت لیموزین الکتریکی چهاربرابر خروجی قویتر گشتاور نسبت به مدلهای معمولی تا سقف ۲۱۳۸ پوند بر فوت دارد که بدین ترتیب شاهد شتاب صفر تا صد این مدل در ۲٫۸ ثانیه خواهیم بود و همچنین قادر به رسیدن سرعت بالای ۳۵۰ کیلومتر در ساعت نیز است که با استفاده از مزایای فنآوری خود نه تنها دارای تناسب کامل بین چگالی انرژی و وزن خودرو است بلکه از یک باتری معمولی یون لیتیوم دارای بازدهی پنج برابر بیشتر است.
این در حالی است که با بکارگیری یک منبع انرژی ۱۲۰ کیلووات ساعت فلوسل این خودرو قادر خواهد بود که با یک بار شارژ مسافتی در حدود ۶۰۰ کیلومتر و بیشتر را طی کند که به عنوان مثال در تسلا مدل اس با یک باتری ۸۵ کیلو وات ساعت به طور متوسط قادر است بایک بار شارژ مسافتی در حدود ۴۳۰ کیلومتر را طی کند.
[KGVID width=”640″ height=”240″]http://whatcar.ir/wp-content/uploads/2014/09/QUANT%20e-Sportlimousine.mp4[/KGVID]
Quant e-Sportlimousine
آقای پال بیکن ساکن شهر لستر در انگلستان با استفاده از زبالههای خانگی، یونولیت، فیبرگلاس و پولیستر یک اتومبیل اسپرت ساخت.
پال بیکن که از شکل ب م و ضدّ ۳ خود خسته شده بود و از نظر مالی قادر خریدن اتومبیل جدید نبود تصمیم گرفت که اتومبیل خود را با استفاده از زبالههای خانگی به آن چهره جدیدی بدهد.
جلو پنجره این اتومبیل به استفاده تشتکهای نوشابه و فیلتر هوای آن از زودپز استفاده شده. برای رول فرمان از باقیماندههای موشکهای آتشبازی و برای آینههای آن از چراغ خواب بکار رفته است.
این پروژه ۱۸ ماه طول کشیده است.

یک شرکت استرالیایی به نام “عنصر پلازای ” یک دستگاه کاروان جدید پنج ستاره به بازار عرضه کرده که به گزارش مجلههای اتومبیل قیمت ۲ میلیون دلار بهفروش میرسد و پس از سفارش کامل کردن آنّ ۵ ماه طول میکشد.
احتیاج به تفسیر نیست، فقط عکسهای آن را مشاهده فرمائید
البته این مسئله که F-CELL فرمان نداره به این معنی نیست که کنترل ماشین به شکل خودکار صورت بگیره در واقع بجای فرمان اهرم تعبیه شده در کنسول اتومبیل ایفای نقش میکنه که میشه ازش به عنوان یه ایده جدید یاد کرد (شایدم ایده ای که بارها و بارها در دنیای سینما به خودش رنگ گرفته ولی برای اولین بار در دنیای واقعی بکار گرفته شده).
F-CELL از نوع اتومبیل های هیبریدی هست یعنی خودش میتونه بخش زیادی از انرژی مورد نیازش رو تامین کنه.
انرژی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن اولیه خودرو توسط سلولهای سوختی ۱.۲ کیلو واتی که در قسمت انتهایی اتومبیل قرار دارن تامین میشه که پس از به راه افتادن ، اتومبیل وارد یک چرخه بی پایان میشه (البته اگه از اصطکاک صرف نظر کنیم). در حال حاضر این اتومبیل میتونه با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت حرکت کنه اما این پتانسیل وجود داره که حداکثر سرعت اتومبیل رو در آینده به بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت ارتقا بِدن. بدنه این اتومبیل از جنس فیبر کربن ساخته شده و البته شاسی محکمش هم از آلیاژی خاص که در تولید اتومبیلهای فرمول۱ استفاده میشه بدست اومده.
اما نکته مهم و منحصر بفرد دیگه ای که در مورد این اتومبیل وجود داره این که F-CELL مدل بازسازی شده ای از یک مرسدس مشابه در سال ۱۸۸۵میباشد!
مرسدس در سال ۲۰۰۹ از F-CELL Roadster پرده برداری کرد.
فیسکر کارما که ساخته در فنلاند است اولین اتومبیل ساخت شرکت Valmet Automotive میباشد. این خودروهیبرید که دارای یک موتور ٢٠٠٠ سیسی بنزینی و یک موتور برقی ١٢٠کیلووات میباشد دارای ١٦١ اسپ بخاراست. بهترین بازدید از این اتومبیل در امریکا بخصوص در هالیوود شده است که گفته شده که حتا لیوناردو دکاپریو یک دستگاه فیسکر کارما خریده است . فیسکر کارما در امریکا به قیمت ٨٠٠٠٠ دلار به فروش میرسد و دارای لوکسترین مجهزات داخل این اتومبیل هست.
تا بحال ٢ دستگاه از این خودروها در گاراژهای خصوصی مردم در حال شارژ شدن آتش گرفته اند و بائسه سوختن کامل خانها شده است چند شرکت بیمه در امریکا فیسکر را به دادگاه کشیدند که تا به حال نتیجه آنها نادانسته است.

این مدل محفومی جدیدی از مرسدس بنز هست که ´قرار است جایگزینه بنز G Class بشود
همانتور که میدانید در آینده نه زیاد دوری خودروها بیشتر و بیشتر بسوی سوختهای پاکتر میروند مثال نیروی برقی و برخی حتا هیبرید که یعنی هم موتور بنزینی کوچک و هم موتور برقی در عین حال مثال تویوتا پریوس که هماکنون در بازار هست
مرسدس بنز تنها سازنده اتومبیل هست که در حال حاضر جهت دیگری برای آینده پیش گرفته است،و به گفته خود با نیاز به اتومبیل پاک برای آینده میخواهد برای دومین بار اتومبیل را اختراع کند
چنانچه میدانید که اتومبیلهای برقی تا به حال مشگلی که نتوانسته اند حل کنند این است که حتا بهترین آنها بیش از ٢٥٠ کیلومتر برد نداشته و بعد از ان احتیاج به ریشارج کردن یا تاویز باتریهای آنها است
مرسدس بنز در سال پیش دو عدد مرسدس B Class برای آزمایش درتادور کشور امریکا فرستاد که ٤٥٠٠٠٠ کیلومتر با نیروی هیدروژنی به حرکت درمیآمدند
این اتومبیلها به جای باک بنزین باک هیدروژن دارند و باتریهای مخصوصی که وقتی هیدروگن به سلولهای ان میرسد ایجاد نیروی برق میکنند که موتور برقی این اتومبیلها را به حرکت در میاورند پس نتجتا احتیاج به ریشارج یا تاویز باتریها نیست
در عوض در آینده بجای پر کردن باک از بنزین باید ان را با هیدرجن پر کرد.
این مدل جدید مرسدس انر ژی (Ener G) چند سال دیگر با موتور برقی و سوخت هیدروژنی به بازار خواهد آمد
تویوتا جی تی ۸۶ که از آخر سال ۲۰۱۲ به فروش میرسد یک مدل کوپه است که دارای موتوری ۲۲۰۰ سیسی با قدرت ۲۰۰ اسپ بخاری میباشد
گیربکس این اتومبیل که ۷ دنده است در عین حال هم اتوماتیک است و هم دنده ای که راننده میتواند انتخاب کند و هر لحظه تصمیم خود را عوض کند و به مثال از اتوماتیک به دنده ای برود دارای دو دفرنسیال است که به کمک کامپوتر با اندازگیری فشار وزن در هر لحظه بر چرخهای مختلف تصمیمگیری میکند که چه مقدار قدرت به هر چرخی برساند
این اتومبیل به گفته تویوتا در ۵،۶ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حد اکثر سرعت ان ۲۴۰ کیلومتر است
زیباترین قسمت این اتومبیل این است که به قیمت ۳۲۰۰۰ یورو به فروش میرسد یعنی ده ها هزار یورو از اتومبیلهای کوپه و شکاری هم رده خود ارزانتر
رنو کلیو که در سال ۱۹۹۰ برای اولین بر به بازار آمد اتومومیل کوچکی بود که بر قرار شرکت رنو جایگزینه رنو ۵ قدیم بود.
این خودرو با موتورهای کوچک ۹۰۰- ۱۰۰۰- و ۱۲۰۰ سی سی به بازار ارائه داده شد که شاید مسکلات اقتصادی شرکت رنو را که در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ در بر گرفته بود حل کند.
البته همینطور هم شد رنو کلیو در سال ۱۹۹۰-۹۱-۹۲ در سراسر اروپا اتومبیل کوچک سال شناخته شد و باعثه جلب اعتماد مردم به شرکت اتومبیلسازی رنو شد.
چند هفته پیش در موتور شوی پارس از رنو کلیو کاملا جدید پرده برداری شد ، رنو کلیو جدید اتومبیلی میان سایز چهار درب بعلاو مدل استیشنی با موتورهای ۱۴۰۰- ۱۶۰۰ سی سی بنزینی و ۱۷۰۰ سیسی توربو دیزل است.
پورشه پانامرا که در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد مدلی پوشه بود که بر عکس سنت پورشه خودروئی بزرگ و ۴ در بود که در واقع برای ستیز با اتومبیلهایی بزرگ مثل ب ام و سری ۷ مرسدس بنز اس کلاس اودی ا ۸ و لکسوس جی اس ساخته شده بود
البته ناگفته نماند که قیمت ان کمی بیش از ۳۰ درصد بیشتر اتومبیلهای اسم برده بود ولی با این حال فروش خوبی داشته است
امسال در موتورشو در پاریس از یک مدل جدید پورشه پانامرا پرده برداری شد
پانامرا توریزمو مدلی نیمه استشنی هست که یعنی دارای صندوقی بزرگتر و جای بیشتری برای سرنشینان عقب دارد دارای یک موتور ۴۱۳ اسپ بخاری و یک موتور برقی است
در اصل این مدلی هیبرید است که با موتور برقی خود میتواند با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت برای ۴ ساعت حرکت کند و زمانی که موتور بنزینی ان در استفاده است باتریهای موتور برقی ان در حال شارژ شدن میباشند
گفته شده که قیمت این خودرو از ۱۸۰۰۰۰ یورو شروع میشود