اطلاعات و اخبار خودرو whatcar.ir
در حال مرور: / Home / Blog
Shortlink

Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce

By ادمین on 8 مارس 2012 in Lamborghini لامبورگینی, سرعت, پنج تا از بهترین ها

لامبورگينی مورسيه‌لاگو سوپر ولوس

سرعت ۳۴۲ کیلومتر در ساعت

۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ۳ ثانیه

دلار ۴۵۰٫۰۰۰

لامبورگینی – مورسیه‌لاگو (Lamborghini Murcielago) خودرویی دودر در گروه (SuperSport Coupe) سوپر اسپرت می‌باشد. طراح خودرو طراح معروف بلژیکی آقای لوک دانکر ولک (Luc Donckerwolke) می باشد.

از خصوصیات بارز آن می‌توان به نحوه باز شدن درها به سمت بالا اشاره کرد. از موتوری ۱۲ سیلندر (V) وی شکل به حجم ۶٫۲ لیتر به قدرت ۵۷۵ اسب بخار بهره می‌برد که در قسمت عقب خودرو قرار دارد و انتقال نیرو در این مدل به هر چهار چرخ می‌باشد. شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر مورسیه لاگو (Murcielago) حدود۳ ثانیه است.

Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloceLamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce

Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce

Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce

Share this on: Mixx Delicious Digg Facebook Twitter
Shortlink

Ferrari 599 GTB Fiorano

By ادمین on 8 مارس 2012 in Ferrari فراری, سرعت, پنج تا از بهترین ها

فرراری ‌۵۹۹ جی‌تی‌بی فیورانو

سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعت

۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ۳٫۵ ثانیه

دلار ۳۲۵٫۰۰۰

مدل زیبای فیورانو از معدود مدل های موتور جلو فرراری بوده و جایگزین مدل فرراری مارانللو 575 Maranello 575 به حساب می آید که در مارس سال 2006 در نمایشگاه اتومبیل ژنو برای نخستین بار به نمایش در آمد
این مدل که گفته می شود بهترین مدل ساخت فرراری است در سال 2007 به عنوان بهترین سوپر اسپرت جهان شناخته شد.
کیفیت ساخت ابن سوپر اسپرت بهتر از هر فرراری ساخته شده تا پیش ازآن است. ایتالیایی ها برای ساخت این اتومبیل گرچه از پیشرانه V12 خود سود جسته اند ولی این موتور را برای به کارگیری در فرراری فیورانو آماده ساخته اند
در میان سوپر اسپرت ها این زیباروی ایتالیایی از صندوق بار جاداری سود می برد و فنربندی آن در این کلاس از بهترین هاست. این سیستم فنربندی با همکاری شرکت آمریکایی ” Delphi ” ساخته شده و همانگونه که می بینید یافتن نقاط ضعف در این فرراری کار چندان آسانی نیست
طراحی بدنه فرراری GTB 599 نیز چون دیگر ساخته های فرراری در شرکت (( پینین فارینا )) انجام شده

برای پایین تر آوردن وزن این ماشین بدنه و شاسی آن از آلومینیوم ساخته شده , ازاین گذشته برای بالاتر بردن پایداری آن در سرعت های زیاد کانال هایی در بدنه آن طراحی شده که هر کدام از آنها به گونه ای زیبا در بدنه این ماشین به چشم می خورند.
کابین فرراری GTB 599 آمیخته ای از یک کابین سوپر دولوکس و یک کابین سوپر اسپرت است. جنس مواد سازنده این کابین از بهترین هاست از سوی دیگر گزینش مواد سازنده این کابین با نگرشی بر گزینش مواد سبک وزن برای هر چه پایین تر آوردن وزن این اتومبیل بوده , صندلی های این مدل به اندازه مدل های دیگر فرراری سفت نیستند اما برآورده کننده خواست دوستاران فرراری هستند

فرمان و صندلی راننده از تنظیم چند گانه برخوردارند که این نیز رانندگی با این ماشین را برای هر راننده ای لذت بخش تر می سازد. بر روی فرمان این ماشین چراغ هایی نسب شده که وضعیت چرخ ها را مشخص می کند و اگر فرمان به سمتی چرخانده شود چراغ ها در سمت مخالف خاموش شده و زمانی که فرمان در حالت مستقیم قرار گیرد تمام چراغ ها روشن می شود

این سوپر اسپرت به گونه ای استاندارد از وسایل رفاهی مناسبی چون ایرکاندشن فول اتوماتیک , کابین با روکش چرم و سیستم راهیاب ماهواره ای سود می برد.
پوسته موتور این مدل از فرراری انزو قرض گرفته شده , ولی برای پایین آوردن هزینه های ساخت , پوسته این موتور از مواد ارزان تری نسبت به پیشرانه ی فرراری انزو ساخته شده است و این کار نه تنها کیفیت موتور فرراری فیورانو GTB 599 را پایین تر نیاورده , که دوام آن را نیز بالاتر برده است
سیستم فنربندی این اتومبیل با هشت حسگر ( 4 حسگر برای چرخ ها و 4 سنسور برای کمک فنرها ) در پیوند است
این سیستم که Sospensioni a Controllo Magnetoreologico نام دارد ( SCM ) همواره از راه سنسورهای نام برده آخرین گزارش چگونگی برخورد چرخ ها با راه را به کامپیوتر کانونی اتومبیل می فرستد . بدین روی واکنش کمک فنرها تنها در یک هزارم ثانیه روی داده و این سیستم همواره بهترین و مناسب ترین حالت فنر بندی را برای اتومبیل بر می گزیند

نا گفته نماند که مهندسان فرراری این سیستم را بهینه سازی نموده و زمان واکنش کمک فنرها را به یک دهم زمان استاندارد شرکت Delphi کاهش داده اند .
چگونگی کار این سیستم بدین گونه است که : درون هر کمک فنر این اتومبیل روغن هیدرولیکی که به آن براده های آهن افزوده شده وجود دارد . از سوی دیگر پیستون های شناور در روغن هر کمک فنر نیز با یک سیستم الکترونیکی در پیوند هستند , بدین روی با بالاتر بردن ولتاژ براده های آهن شناور در روغن , چند لایه مغناطیسی ساخته و کار بازی پیستون کمک فنر در روغن را سخت تر می نماید , بدین صورت کمک فنرها سفت تر و با عکس این کار کمک فنرها نرم تر می شوند
آرایش موتور : V شکل
تعداد سیلندرها: 12
حجم موتور ( سی سی ): 6000
تعداد سوپاپ ها: 48
حد اکثر قدرت ( اسب بخار / دور در دقیقه ): 620 / 7600
حد اکثر گشتاور ( نیوتن متر / دور در دقیقه ): 608 / 5600
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت ( ثانیه ): 3.7
حد اکثر سرعت ( کیلومتر در ساعت ): 330
جعبه دنده : 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض از پشت فرمان
وزن ( کیلو گرم ): 1850
میانگین مصرف سوخت ( لیتر ): 21
حجم صندوق بار ( لیتر ): 320
طول ( میلی متر ): 4670
عرض ( میلی متر ): 1960
ارتفاع ( میلی متر ): 1340

فرراری GTB 599 در زمینه شتاب گیری و سرعت تقریبا همپای فرراری انزو بوده ولی قیمت آن 206 هزارو 700 یورو است که یک سوم فرراری انزو می باشد.
مجله ی آلمانی Auto Motor Und Sport فرراری GTB 599 را آزمایش کرده و شتاب این ماشین را 3.5 ثانیه و حد اکثر سرعت آنرا 335 کیلومتر در ساعت اعلام کرده است.

Ferrari 599 GTB FioranoFerrari 599 GTB FioranoFerrari 599 GTB Fiorano

Share this on: Mixx Delicious Digg Facebook Twitter
Shortlink

Abarth آبارت

By ادمین on 2 ژانویه 2012 in Abarth آبارت, اروپا, ایتالیا

Abarth آبارت
در پانزدهم نوامبر سال 1908 ميلادي وين، شاهد تولد شخصي بود كه ابتدا در مسابقات موتورسيكلت حريف مي‌طلبيد ولي بعدها به تيونري موفق براي اتومبيل‌هاي مسابقه‌اي تبديل شده و كارش به آنجا كشيد كه شركت اتومبيل‌سازي فيات كل شركت وي را خريد تا با همكاري و كمك آن بتواند اتومبيل‌هايش را تقويت كند.

Karl Abarth

Karl Abarth

كارل ابارت كه بعدها شركت ابارت را تاسيس کرد كار خود را در سن هفده سالگي به عنوان كارآموز در شركتي ايتاليايي شروع كرد و در ساخت شاسي براي موتورسيكلت و دوچرخه كسب تجربه کرد. در سال 1927 او به اتريش بازگشت تا از تجربه‌هايش استفاده كند و اين هنگامي بود كه وي را به عنوان قهرماني مي‌شناختند كه موتورهاي مسابقه‌اي خود را با دست خود طراحي كرده و مي‌ساخت.

Cisitalia 360

Cisitalia 360

سال 1929 را مي‌توان سال درخشيدن وي دانست ولي يك سال بعد از آن طي سانحه‌اي مرگبار در شرف عظيمت به آن ديار بود كه جان سالم به در برد و تقريباً يك سال و اندي به طول انجاميد تا بهبود كامل پيدا كند. با مشكلات ايجاد شده بر اثر جنگ جهاني دوم كارل ابارت تصميم گرفت تا بار ديگر به ايتاليا سفر كند تا در آنجا مشغول مسابقات خود شود. وي سپس به يوگوسلاوي مهاجرت کرد و به عنوان مهندس در شركتي كار گرفت. يكي از كارهايي كه وي در آن شركت انجام مي‌داد تبديل اتومبيل‌ها به گونه‌اي بود كه بتواند با نفت چراغ كار كند.

Abarth 205, Mille Miglia, 1950

Abarth 205, Mille Miglia, 1950

كارل ابارت پس از جنگ جهاني دوم بار ديگر تصميم گرفت تا به دنياي مسابقات وارد شود ولي اين بار مسابقات اتومبيل را انتخاب نمود. در اينجا شرح حال قهرمان داستان ما با خانواده پورشه همپوشاني پيدا مي‌كند بدين‌گونه كه كارل ابارت كه آشنايي ديرينه‌اي با اين خانواده داشت، توسط فري پورشه فرزند فرديناند پورشه براي اداره شركت پورشه به كار گرفته شد تا بتواند از تجربيات خود در ارتقاء سطح كيفي كارخانه استفاده كند و خود نيز به تجربه‌هايش بيافزايد. ولي در اين ميان فرديناند پورشه بزرگ كه موسس پورشه نيز هست به علت آنچه به آن محكوميت جنگي گفته مي‌شود در زنداني در فرانسه به سر مي‌برد. از طرفي ديگر شخصي به نام پيردوسيو كه علاقه فراواني به مسابقات رانندگي داشت در شركتي به نام سيس ايتاليا كه مالك آن بود اتومبيل‌هاي مسابقه‌اي توليد مي‌نمود.
كارل و فري كه اكنون تجربيات با ارزشي از اتومبيل‌هاي مسابقه‌اي كسب كرده بودند با دوسيو وارد معامله شدند به گونه‌اي كه در ازاي حق مشورتي كه اين دو به دوسيو بابت ساختن اتومبيل‌هاي مسابقه‌اي سيس ايتاليا مي‌دادند دوسيو نيز متعهد شده بود تا پولي را كه براي ازاد سازي فرديناند پورشه از زندان لازم بود را تامين كند و به اين طريق همكاري دو شركت پورشه و سيس ايتاليا كه در آن قهرمان داستان ما يعني كارل آبارت به عنوان تكنسين و مدير فني مسابقات حضور داشت آغاز شد. ولي با وجود بيرون آمدن فرديناند از زندان همكاري پورشه و سيس ايتاليا ديري نپاييد كه در سال 1949 با ورشكسته‌شدن دوسيو و تعطيلي شركت سيس ايتاليا به پايان رسيد. در همين سال آبارت در تورين ايتاليا شركت توليدي خود را كه در ابتدا قطعات يدكي اتومبيل‌ها را توليد مي‌نمود با 35 كارمند راه‌اندازي مي‌نمود و ماه تولد خود را كه ماه عقرب بود به عنوان نشان شركت انتخاب نمود.

Fiat Abarth 750 Bertone, 1956

Fiat Abarth 750 Bertone, 1956

در ادامه شركت آبارت تصميم گرفت تا اتومبيل‌هايي كه توليد انبوه مي‌شدند به خصوص اتومبيل‌هاي فيات را تيون و تقويت كند به طوري كه اين اتومبيل‌هاي ارزان قيمت را به قهرماناني تبديل مي‌كرد كه در مسابقات مقام مي‌آوردند و كار به گونه‌اي شد كه شركت فيات براي هر مقام اول و دومي كه در مسابقات توسط اتومبيل‌هاي تيون شده به دست مي‌آورد مبلغي را به شركت آبارت مي‌پرداخت.

از اولين محصولاتي كه آبارت پس از تاسيس شركتش در سال 1949 به سراغش رفت يك سيس ايتاليا مدل 1100 بود كه با اقداماتي كه بر روي اين اتومبيل انجام داد توانست مقام‌هاي متعددي را در مسابقات اتومبيلراني از آن خود نمايد. در آن سال‌ها كارل ابارت تصميم گرفت در كنار پرداختن به مسابقات به توليد لوله اگزوز اتومبيل‌هاي مختلف بپردازد. البته اگر بخواهيم دقيق‌تر به موضوع بپردازيم بايد خاطرنشان نماييم كه اولين لوله اگزوزي كه آبارت توليد نمود در سال 1928 بود كه براي موتورسيكلت خود ساخت، ولي اين بار اين توليدات را به طور رسمي در شركت خود انجام مي‌داد و پس از مدتي كيفيت محصولات توليدي وي به آنجا رسيد كه بسياري از شركت‌هاي اتومبيل‌سازي داخلي و خارجي به شركت ابارت سفارش توليد لوله اگزوز مي‌دادند. براي پي بردن به ميزان گستردگي توليدات ابارت در اين زمينه جالب است به اين نكته اشاره شود كه از بدو تاسيس شركت تا تاريخ 31 جولاي 1971 حدود سه ميليون و نيم لوله اگزوز توسط شركت ابارت براي اتومبيل‌هاي مختلف ساخته شد كه رقم قابل ملاحظه‌اي است. البته علاقه كارل ابارت تنها به توليد لوله اگزوز ختم نشد بلكه وي به توليد ديگر قطعات اتومبيل از جمله منيفولد، فنر سوپاپ، سوپاپ و گيربكس‌هايي با اهرم تعويض دنده در كنار فرمان پرداخت كه در توليد اين محصولات نيز موفقيت‌هايي كسب نمود.

500 Abarth

500 Abarth

يك سال پس از تاسيس شركت يعني سال 1950 نمايشگاه اتومبيلي كه در تورين ايتاليا بر پا شده بود شاهد حضور اتومبيلي چهار سيلندر به نام برلينتا 204 بود.
اين اتومبيل كه بر مبناي طراحي فيات ولي در شركت ابارت ساخته شده بود با دلكوي مگنتي و داشتن دو كاربراتور توانست هواداران بسياري را به دور خود جمع كند و كار به آنجا كشيد كه پس از كسب موفقيت‌هاي درخور توجهي در مسابقات اتومبيلراني برخي به شركت ابارت پيشنهاد راه‌اندازي توليد انبوه اتومبيل را دادند ولي كارل ابارت كه لذت ساختن اتومبيل‌هاي با قابليت بالا را به توليد اتومبيل‌هاي معمولي ترجيح مي‌داد اين پيشنهادها را نپذيرفت و همانند سابق به كار تيون كردن اتومبيل‌ و در بعضي موارد طراحي و ساخت اتومبيل‌هاي مسابقه‌اي پرداخت.

Abarth 850 TC

Abarth 850 TC

شركت فيات در سال 1955 محصول جديد خود با نام فيات 600 را توليد کرد. اين اتومبيل ارزان قيمت كه پتانسيل‌هاي زيادي را براي ارتقا يافتن دارا بود از چشمان تيزبين ابارت دور نماند و اين تيونر حرفه اي با تغييراتي كه در حجم موتور و در ديگر قسمت‌هاي آن داد از اين اتومبيل ارزان قيمت يك قهرمان مسابقه‌اي ساخت. در اين ميان لازم به ذكر است كه شركت ابارت در تيون‌كردن اتومبيل‌هاي انتخابي خود تنها به افزايش قدرت موتور اكتفا نمي‌كرد و با تغييراتي حساب شده كه در مواد به كار رفته و ساختار اتومبيل‌ها مي‌داد اتومبيل‌هايي سبك‌تر و با كارايي بهتر را به صنعت خودرو و هواداران خود تقديم مي‌كرد. اين بهينه‌سازي‌هاي چند منظوره را مي‌توان يكي از دلايل مهم در موفقيت شركت ابارت دانست چرا كه تبديل اتومبيل‌هايي معمولي و ارزان قيمت به اتومبيل‌هايي اسپرت با عملكردي بالا نه تنها از نظر اقتصادي براي خريداران اتومبيل و دوستداران مسابقات مقرون به صرفه‌‌تر بود بلكه در عمل نيز نتايج مسابقات نشان مي‌داد كه اين اتومبيل‌هاي تيون شده به رقيبان قدري براي اتومبيل‌هاي گران قيمت اسپرت تبديل شده‌اند و در برابر آنها به قولي كم نمي‌آورند.

Carlo Abarth, 1965

Carlo Abarth, 1965

رونمايي مدل 850 شركت فيات مقارن بود با تصميم شركت فيات مبني بر واگذاري طراحي و ساخت برخي از قسمت‌هاي اتومبيل اين شركت نظير كاربراتورها، ميل‌لنگ‌ها، ترمزها و لوله‌اگزوزها به شركت ابارت كه اين اقدام باعث نزديك‌ترشدن فيات و ابارت به يكديگر شد ولي هنوز زمان ادغام دو شركت فرا نرسيده بود. همان‌طور كه پيشتر آمد شركت ابارت از همان بدو تاسيس خود در كنار تيون‌كردن اتومبيل‌هاي شركت‌هاي خودروساز ، خود نيز به طور مستقل به طراحي و ساخت اتومبيل‌هاي مسابقاتي با عملكرد بالا مي‌پرداخت. اين اتومبيل‌ها كه حجم‌هاي 850 تا 2000 سي‌سي را شامل مي‌شدند حضور رقيبان قدري چون فراري دینو و پورشه 904 را در كنار خود احساس مي‌كردند.در يك جمع‌بندي كلي شركت ابارت بين سال‌هاي 50 تا 71 يعني طي 21 سال توانست 7402 پيروزي را در كارنامه خود ثبت نمايد كه از اين ميان 6409 پيروزي را با فيات و 616 پيروزي ديگر را با نام سيمكا جشن گرفت. جالب است بدانيد كه كارل ابارت موتور دوازده سيلندر با حجم 6000 سي‌سي نيز ساخته است. اين موتور كه در سال 1967 ميلادي ساخته شد قرار بود كه طي پروژه‌اي بر روي يك مدل مسابقاتي نصب شود ولي اين پروژه به دليل محدودكردن حجم‌ موتورهاي مسابقاتي تا 3000 سي‌سي كه توسط كميته بين‌المللي مسابقات صورت گرفت به فرجام نرسيد.

Fiat 131 Abarth

Fiat 131 Abarth

شركت ابارت به سال 1971 به طور كامل توسط فيات خريداري شده و عملاً به عنوان زيرمجموعه‌اي از شركت فيات در اين امپراتوري ذوب شد. البته به اعتقاد بعضي از تحليل‌گران صنعتي تنها تغيير مهمي كه در روند كاري شركت ابارت پيش آمد توقف توليد نمونه‌هاي مسابقاتي تحت اين برند توسط شركت ابارت بود. ابارت كه اكنون به وزنه‌اي قابل توجه در گروه صنعتي فيات تبديل شده بود شاهد حضور نام خود به دنبال نام فيات در برخي از مدل‌هاي آن سال‌ها بود كه از اين دست مي‌توان به مدل‌هايي همچون فيات اتوبيانچي و فيات لانسيا اشاره نمود.

سال 1980 ميلادي در حالي آغاز شد كه صنعت خودروسازي ايتاليا خبر از حضور پررنگ ابارت در شركت فيات مي‌داد ولي اين بار نه فقط در مسابقات اتومبيلراني بلكه به عنوان بازويي توانا در شركت فيات در طراحي و ساخت اتومبيل و يا به عبارتي ديگر همان كار را كه شركت AMG بر روي توليدات مرسدس‌بنز انجام مي‌دهد ابارت براي فيات انجام مي‌داد. علاوه بر شركت فيات نام ابارت را مي‌توان به عنوان يك تيونر موفق بر روي بسياري از برندهاي مشهور جهان يافت كه از اين ميان مي‌توان به شركت‌هاي مسابقاتي وابسته به برندهاي مشهوري همچون پورشه، آلفارومئو و سيمكا اشاره نمود.

بهرام يوسفي

Share this on: Mixx Delicious Digg Facebook Twitter
Shortlink

Alfa Romeo آلفارمئو

By ادمین on 2 ژانویه 2012 in Alfa Romeo آلفارمئو, اروپا, ایتالیا

Alfa Romeo آلفارمئوآلفا رومئو یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است. این کمپانی تحت مالکیت گروه فیات می‌باشد.

شرکت آلفا رومئو در سال ۱۹۱۰ در شهر میلان در ایتالیا بنیان گذارده شد.
آلفا رومئو ۱۵۹ در نمایشگاه اتومبیل

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7_%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%A6%D9%88

Share this on: Mixx Delicious Digg Facebook Twitter
Shortlink

Alpina آلپینا

By ادمین on 2 ژانویه 2012 in Alpina آلپینا, آلمان, اروپا

Alpina آلپینا
Alpina Burkard Bovensiepen GmbH is an automobile manufacturing company based in Buchloe, in the Ostallgäu district of Bavaria, Germany selling their own cars, based on BMW cars.

Alpina works closely with BMW and their processes are integrated into BMW’s production lines, thus Alpina is recognized by TÜV as an automobile manufacturer, in contrast to other performance specialists which are aftermarket tuners. For instance, the Alpina B7 is produced at the same assembly line in Dingolfing, Germany, along with BMW’s own 7-Series. For the 2011 model year, the B7’s twin-turbo 4.4-liter BMW V8 is assembled by hand at Alpina’s facility in Buchloe, Germany, before being shipped to BMW for installation, and the assembled vehicle is then sent back to Alpina for finishing touches.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alpina

Share this on: Mixx Delicious Digg Facebook Twitter
Shortlink

Ariel آریل

By ادمین on 2 ژانویه 2012 in Ariel آریل, اروپا, انگلستان

Ariel آریل
Ariel Motors Ltd is a Crewkerne, Somerset, England based low-volume performance motor vehicle manufacturing company.

Founded by Simon Saunders in 1991 as Solocrest Ltd, the name was changed in 2001 to Ariel Motors, although the name change and company have nothing to do with the former Ariel Motorcycles firm. Ariel Motors is one of the UK’s smallest automotive companies, with just 7 employees, producing fewer than 100 cars per year.

The company’s flagship car is the Ariel Atom, an extremely light, high performance car, powered by a Honda Civic Type-R engine and gearbox. The Atom is the world’s first road-going exoskeletal car; it has no bodywork or roof, and is built entirely around the tube chassis, making it extremely lightweight at less than 500 kg (1,102 lb). This means that the high performance supercharged model has a power-to-weight ratio of over 600 bhp (450 kW) per tonne, at a fraction of the cost of a conventional sports car.

In 2011, Ariel announced plans to produce a high performance bespoke motorcycle from summer 2012, powered exclusively by a Honda engine. The proposed 200 units per annum will retail at around £20,000 per bike.

آریل آتم خودرویی است انگلیسی که سقف تولید آن در سال کمتر از 100 دستگاه می باشد. وزن آن در حالت طبیعی ۱٬۳۵۰ پوند (۶۱۲ کیلوگرم) است.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Ltd

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D9%84_%D8%A2%D8%AA%D9%85

Share this on: Mixx Delicious Digg Facebook Twitter
Shortlink

Artega آرتگا

By ادمین on 2 ژانویه 2012 in Artega آرتگا, آلمان, اروپا

Artega آرتگاArtega Automobil GmbH & Co. KG is a German sports car manufacturer based in Delbrück, Germany, and was founded by Klaus-Dieter Frersin in 2006.

The Artega GT was released at the 2007 Frankfurt Auto Show. It was previously thought that another sports car producer was the last thing that the auto industry needed given the economic downturn of late 2008 and early 2009 in which new car sales decreased cataclysmically, but Klaus Dieter Frers, producer of Artega, announced at the 2008 Detroit Auto Show that Artega was investing in a possible concept vehicle that included solar powered drivetrain-engine. Frers, with help from Henrik Fisker who also designed the Aston Martin DB9, wants to compete with Tesla Roadster and Fisker Karma, both electric luxury vehicles. The price tag of the Artega GT is at €74,948 or $104,000 in Germany with taxes. The car is powered by a VW 300 Hp 3.6 liter V6 direct-injection engine located right behind the driver and produces maximum torque of 350 N·m (260 lb·ft) at 2400/min. The Artega GT is weighted at 1,100 kg (2,425 lb) without passenger. Artega claimed that the GT could sprints from 0 to 100 km/h (62 mph) in less than 5 seconds and with a top speed of more than 270 km/h (168 mph). The Artega GT Coupe borrows styling from both Porsche and Ferrari. Artega Automobil has a close relationship with Volkswagen, Europe’s largest automobile producer and the worlds fourth producer behind Toyota, General Motors, and Ford (March 2008). Artega currently has one model set for production, the Artega GT. [1]

On January 25, 2010, Artega was purchased in whole by Mexican investment firm Tresalia Capital. With change of control Dr.-Ing- Wolfgang Ziebart (Former Head of Continental AG and Infinion AG) is now CEO of the Artega. Klaus Frers left the company at the same time[1]

In March 2011, Artega unveiled an electric version, called the Artega SE (for Sports Electric). It has a motor of 280 kW (380 hp), and a 310 kg (683 lb) water-cooled battery of 37 kWh at 350 Volt. It weighs in at 1,400 kg (3,086 lb), more than the engine version, but accelerates slightly faster. Range is between 200 and 300 km, depending on driving style. Artega claims that the price will be 150,000 euro (approx. US$ 212,500).[2]

http://en.wikipedia.org/wiki/Artega_Automobile

Share this on: Mixx Delicious Digg Facebook Twitter
Shortlink

Aspid

By ادمین on 2 ژانویه 2012 in Aspid, اروپا, اسپانیا

AspidIFR Aspid is a supercar. Its base price is $107,000. Two model exist; the Sport and Supersport. It is notable in the fact that it can achieve high acceleration and top speed in spite of having a relatively small engine.

http://en.wikipedia.org/wiki/IFR_Aspid

IFR Aspid

Share this on: Mixx Delicious Digg Facebook Twitter
Shortlink

Aston Martin استون مارتین

By ادمین on 2 ژانویه 2012 in Aston Martin استون مارتین, اروپا, انگلستان

Aston Martin استون مارتیناستون مارتین لاگوندا یک شرکت انگلیسی تولید کننده خودروهای لوکس است. دفتر مرکزی این شکرت در گایدون انگلستان قرار دارد.

نام استون مارتین از دهکده استون کلینتون و یکی از بنیان‌گذاران شرکت به نام لیونل مارتین گرفته شده‌است.

بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ استون مارتین بخشی از گروه پرایمر اتو میتیو که بخشی از شرکت فورد است، قرار داشت، اما در ۱۲ مارس ۲۰۰۷ و در قراردادی به ارزش ۴۹۷ میلیون پوند استون مارتین به کنسرسیومی انگلیسی که توسط دیوید ریچاردز از شرکت پرو درایوز اداره می‌شد واگذار شد.

اما شرکت فورد ۷۷ میلیون دلار از سهام استون مارتین را حفظ کرد که با احتساب این مبلغ ارزش کل شرکت ۹۲۵ میلیون دلار بر آورد می‌شود.

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86_%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86

Share this on: Mixx Delicious Digg Facebook Twitter
Shortlink

Audi آئودی

By ادمین on 2 ژانویه 2012 in Audi آئودی, آلمان, اروپا

Audi آئودیآئودی یک خودروساز آلمانی و تولیدکنندهٔ خودرو‌های لوکس است. دفتر اصلی آن در شهر اینگولشتاد در ایالت بایرن آلمان است. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن است. شعار این شرکت Vorsprung durch Technik به معنی پیشرفت از طریق تکنولوژی برتر است. مدل‌هایی آئودی از جمله TT ، A۴، ۱۰۰ ، ۹۰ در ایران وجود دارد.

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D8%A6%D9%88%D8%AF%DB%8C

Share this on: Mixx Delicious Digg Facebook Twitter
« قبلی 1 … 6 7 8 … 14 بعدی »

بیشترین بازدید

  • مشاهده شده
  • نظرات
  • طرز کار خودروهای برقی دوگانه (Hybrid) (10252)
  • تویوتا جی تی ۸۶ Toyota GT86 (2803)
  • تاریخچه مرسدس AMG (1377)
  • Vauxhall/Opel اپل (1234)
  • نادر فقیه‌زاده طراح بی ام و سری ۶ و ۷ (869)
  • Volvo ولوو (0)
  • Volkswagen فولکس واگن (0)
  • Vauxhall/Opel اپل (0)
  • Toyota تویوتا (0)
  • Think Global (0)

پنج تا از بهترین ها

  • سرعت
  • کروکی
  • سدان
  • ۴ × ۴
  • مفهومی

تولید کننده

  • Abarth آبارت
  • Alfa Romeo آلفارمئو
  • Alpina آلپینا
  • Ariel آریل
  • Artega آرتگا
  • Aspid
  • Aston Martin استون مارتین
  • Audi آئودی
  • Bentley بنتلی
  • BMW بی ام و
  • Brabus برابوس
  • Bugatti بوگاتی
  • Cadillac کادیلاک
  • Caparo T1 کاپارو تی۱
  • Caterham
  • Chevrolet شورلت
  • Chrysler کرایسلر
  • Citroen سیتروئن
  • Dacia داچیا
  • Daihatsu دایهاتسو
  • Dodge دوج
  • Ferrari فراری
  • Fiat فیات
  • Fisker فیسکر
  • Ford فورد
  • Ford فورد
  • Ginetta جینتا
  • Gumpert گامپرت
  • Holden هولدن
  • Honda هوندا
  • Hummer هامر
  • Hyundai هیوندا
  • Infiniti اینفینیتی
  • Jaguar جاگوار
  • Jeep جیپ
  • Kia کیاموتور
  • Lamborghini لامبورگینی
  • Lancia لانچیا
  • Land Rover لندوور
  • Lexus لکسس
  • Lotus لوتوس
  • Maserati مازراتی
  • Maybach میباخ
  • Mazda مزدا
  • Mclaren مکلارن
  • Mercedes-Benz مرسدس بنز
  • MG ام جی
  • Microcar میکروکار
  • Mini مینی
  • Mitsubishi میتسوبیشی
  • Morgan مورگان
  • Nissan نیسان
  • Noble نوبل
  • Peugeot پژو
  • Porsche پورشه
  • Renault رنو
  • Rinspeed
  • Rolls-Royce رولز رویس
  • RUF
  • Saab ساب
  • Seat سعات
  • Skoda اشکودا
  • Smart اسمارت
  • SsangYong سانگ یونگ
  • Subaru سوبارو
  • Suzuki سوزوکی
  • Tata تاتا موتورز
  • Tesla تسلا موتور
  • Think تینک
  • Toyota تویوتا
  • Vauxhall/Opel اپل
  • Volkswagen فولکس واگن
  • Volvo ولوو

Copyright © 2025 whatcar.ir