فرراری ۵۹۹ جیتیبی فیورانو
سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعت
۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ۳٫۵ ثانیه
دلار ۳۲۵٫۰۰۰
مدل زیبای فیورانو از معدود مدل های موتور جلو فرراری بوده و جایگزین مدل فرراری مارانللو 575 Maranello 575 به حساب می آید که در مارس سال 2006 در نمایشگاه اتومبیل ژنو برای نخستین بار به نمایش در آمد
این مدل که گفته می شود بهترین مدل ساخت فرراری است در سال 2007 به عنوان بهترین سوپر اسپرت جهان شناخته شد.
کیفیت ساخت ابن سوپر اسپرت بهتر از هر فرراری ساخته شده تا پیش ازآن است. ایتالیایی ها برای ساخت این اتومبیل گرچه از پیشرانه V12 خود سود جسته اند ولی این موتور را برای به کارگیری در فرراری فیورانو آماده ساخته اند
در میان سوپر اسپرت ها این زیباروی ایتالیایی از صندوق بار جاداری سود می برد و فنربندی آن در این کلاس از بهترین هاست. این سیستم فنربندی با همکاری شرکت آمریکایی ” Delphi ” ساخته شده و همانگونه که می بینید یافتن نقاط ضعف در این فرراری کار چندان آسانی نیست
طراحی بدنه فرراری GTB 599 نیز چون دیگر ساخته های فرراری در شرکت (( پینین فارینا )) انجام شده
برای پایین تر آوردن وزن این ماشین بدنه و شاسی آن از آلومینیوم ساخته شده , ازاین گذشته برای بالاتر بردن پایداری آن در سرعت های زیاد کانال هایی در بدنه آن طراحی شده که هر کدام از آنها به گونه ای زیبا در بدنه این ماشین به چشم می خورند.
کابین فرراری GTB 599 آمیخته ای از یک کابین سوپر دولوکس و یک کابین سوپر اسپرت است. جنس مواد سازنده این کابین از بهترین هاست از سوی دیگر گزینش مواد سازنده این کابین با نگرشی بر گزینش مواد سبک وزن برای هر چه پایین تر آوردن وزن این اتومبیل بوده , صندلی های این مدل به اندازه مدل های دیگر فرراری سفت نیستند اما برآورده کننده خواست دوستاران فرراری هستند
فرمان و صندلی راننده از تنظیم چند گانه برخوردارند که این نیز رانندگی با این ماشین را برای هر راننده ای لذت بخش تر می سازد. بر روی فرمان این ماشین چراغ هایی نسب شده که وضعیت چرخ ها را مشخص می کند و اگر فرمان به سمتی چرخانده شود چراغ ها در سمت مخالف خاموش شده و زمانی که فرمان در حالت مستقیم قرار گیرد تمام چراغ ها روشن می شود
این سوپر اسپرت به گونه ای استاندارد از وسایل رفاهی مناسبی چون ایرکاندشن فول اتوماتیک , کابین با روکش چرم و سیستم راهیاب ماهواره ای سود می برد.
پوسته موتور این مدل از فرراری انزو قرض گرفته شده , ولی برای پایین آوردن هزینه های ساخت , پوسته این موتور از مواد ارزان تری نسبت به پیشرانه ی فرراری انزو ساخته شده است و این کار نه تنها کیفیت موتور فرراری فیورانو GTB 599 را پایین تر نیاورده , که دوام آن را نیز بالاتر برده است
سیستم فنربندی این اتومبیل با هشت حسگر ( 4 حسگر برای چرخ ها و 4 سنسور برای کمک فنرها ) در پیوند است
این سیستم که Sospensioni a Controllo Magnetoreologico نام دارد ( SCM ) همواره از راه سنسورهای نام برده آخرین گزارش چگونگی برخورد چرخ ها با راه را به کامپیوتر کانونی اتومبیل می فرستد . بدین روی واکنش کمک فنرها تنها در یک هزارم ثانیه روی داده و این سیستم همواره بهترین و مناسب ترین حالت فنر بندی را برای اتومبیل بر می گزیند
نا گفته نماند که مهندسان فرراری این سیستم را بهینه سازی نموده و زمان واکنش کمک فنرها را به یک دهم زمان استاندارد شرکت Delphi کاهش داده اند .
چگونگی کار این سیستم بدین گونه است که : درون هر کمک فنر این اتومبیل روغن هیدرولیکی که به آن براده های آهن افزوده شده وجود دارد . از سوی دیگر پیستون های شناور در روغن هر کمک فنر نیز با یک سیستم الکترونیکی در پیوند هستند , بدین روی با بالاتر بردن ولتاژ براده های آهن شناور در روغن , چند لایه مغناطیسی ساخته و کار بازی پیستون کمک فنر در روغن را سخت تر می نماید , بدین صورت کمک فنرها سفت تر و با عکس این کار کمک فنرها نرم تر می شوند
آرایش موتور : V شکل
تعداد سیلندرها: 12
حجم موتور ( سی سی ): 6000
تعداد سوپاپ ها: 48
حد اکثر قدرت ( اسب بخار / دور در دقیقه ): 620 / 7600
حد اکثر گشتاور ( نیوتن متر / دور در دقیقه ): 608 / 5600
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت ( ثانیه ): 3.7
حد اکثر سرعت ( کیلومتر در ساعت ): 330
جعبه دنده : 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض از پشت فرمان
وزن ( کیلو گرم ): 1850
میانگین مصرف سوخت ( لیتر ): 21
حجم صندوق بار ( لیتر ): 320
طول ( میلی متر ): 4670
عرض ( میلی متر ): 1960
ارتفاع ( میلی متر ): 1340
فرراری GTB 599 در زمینه شتاب گیری و سرعت تقریبا همپای فرراری انزو بوده ولی قیمت آن 206 هزارو 700 یورو است که یک سوم فرراری انزو می باشد.
مجله ی آلمانی Auto Motor Und Sport فرراری GTB 599 را آزمایش کرده و شتاب این ماشین را 3.5 ثانیه و حد اکثر سرعت آنرا 335 کیلومتر در ساعت اعلام کرده است.