عجیب است اما باید باور کنید. این یکی از جدیدترین انواع آزمونهای دوام یک خودرو است که اخیرا توسط هیوندای و یک گروه 40 تایی از میمونها بروی آخرین مدل هاچ بک i30 انجام گرفته است.
این میمونهای بازیگوش 10 ساعت تمام با تمام قسمتهای خودرو ور رفتند، بالا و پایین پریدند، چنگ زدند، گاز گرفتند، کشیدند، کثیف و آلوده کردند و عقده گشایی کردند! اما آنطور که در بیانیه هیوندای آمده، هیوندای i30 از این آزمون سخت و عجیب و غریب تنها با چند خراش روی بدنه و کثیفی جان سالم بدر برد و ابزارها و لوازم آن کاملا سالم ماندند.
تست میمون: جدیدترین آزمون هیوندای
سبقت آئودي از بيامو
براي نخستين بار طي بيش از يك سال اخير فروش آئودي از بي.ام.و پيشي گرفت.
رشد فروش آئودي در چين طي ماه آوريل امسال باعث شد تا فروش اين شركت از رقيبش بي.ام.و پيشي بگيرد.
آئودي در چهارمين ماه امسال همچنين در بازارهاي روسيه و آمريكا موفق عمل كرد.
فروش آئودي در آوريل امسال با افزايش 14.4 درصدي بالغ بر ۱۲۵٬۲۰۰ دستگاه شد.
اين در حالي بود كه فروش بي.ام.و با رشد 7.4 درصدي به ۱۲۱٬۴۷۶ دستگاه رسيد.
به گزارش رويترز، آئودي، بي.ام.و و بنز سه خودروساز آلماني فعال در بازار خودروهاي لوكس محسوب ميشوند.
نخستین قهرمانی حرفه ای پاستور مالدونادو
پاستور مالدونادو ونزوئلایی از تیم ویلیامز رنو روز یکشنبه فاتح مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک اسپانیا شد، به این ترتیب وی نخستین قهرمانی حرفه ای خود و صد و چهاردهمین پیروزی ویلیامز رنو را رقم زد.
دور تعیین خط رقابت های اتومبیلرانی فرمول یک جایزه بزرگ اسپانیا در پیست کاتالونیای شهر بارسلونا برگزار شد.
نتایج دور تمرینی سوم و دور تعیین خط به شرح زیر است:
دور تمرینی سوم:
1- سباستین فتل از آلمان – تیم ردبول 1:23:168 دقیقه
2- پاستور مالدونادو از ونزوئلا – ویلیامز 1:23:336
3- کاموی کوبایاشی از ژاپن – سوبر 1:23:350
دور تعیین خط:
1- لوئیس همیلتون از انگلیس – تیم مک لارن 1:21:707 دقیقه
2- پاستور مالدونادو از ونزوئلا – ویلیامز 1:22:285
3- فرناندو آلونسو از اسپانیا – فراری 1:22:302
در پایان دور تعیین خط کمیته فنی اعلام کرد نتایج لوئیس همیلتون در این مرحله حذف شد و وی باید مسابقه را به عنوان نفر آخر شروع کند.
اتومبیل مک لارن همیلتون 27 ساله درست پس از زمان گیری تعیین خط به علت اتمام بنزین متوقف شد و مکانیک های تیم ناچار شدند به کنار پیست رفته تا به اتومبیل او بنزین برسانند.
کمیته فنی به علت اینکه مسئولان تیم مک لارن به اندازه کافی بنزین در باک خودروی تیم خود نریخته بودند ، همیلتون را جریمه کردند. همیلتون به خاطر این تصمیم ابراز ناراحتی کرد. تیم مک لارن نیز اعلام کرد علت توقف اتومبیل همیلتون شوک برقی در اتومبیل بوده است ،اما تصمیم کمیته فنی را می پذیرد.
بدین ترتیب نتیجه دور تعیین خط به شکل زیر تغییر کرد:
1- پاستور مالدونادو از ونزوئلا – تیم ویلیامز
2- فرناندو آلونسو از اسپانیا – فراری
3- رومن گروس ژان از فرانسه – لوتوس
اولين فراري هيبريد
شركت خودروسازي فراري قصد دارد اولين خودروي هيبريدي برقي-بنزيني خود را در سال 2013 روانه بازار كند.

فراري انزو
اين سيستم هيبريدي روي نسل جديد فراري “انز” نصب خواهد شد. فراري انزو كه اولين بار در سال 2002 معرفي شد، يك خودرو بنزيني زيبا است كه از موتور V12 بهره ميبرد كه سرعت آن تنها ظرف 3.14 ثانيه به 60 مايل بر ساعت ميرسد و بيشترين سرعت آن 221 مايل بر ساعت است.
فراري انزو همچنين به دليل سيستم گيربكس الكتروهيدروليك و بدنه فيبركربن كه در خوردورهاي فرمول يك مورد استفاده قرار ميگيرد، معروف است.
شركت فراري در اين خودرو از سيستم هيبريدي خود به نام “هاي-كرس” استفاده خواهد كرد كه مصرف سوخت آن را تا 40 درصد كاهش خواهد داد و زمان مورد نياز براي رسيدن سرعت خودرو به 200 كيلومتر بر ساعت را سه ثانيه كاهش خواهد داد.
آميديو فليسا (Amedeo Felisa) رئيس اجرايي فراري، به خبرنگاران گفت: ما با سيستم هيبريدي فرمول يك خود در حال ورود به بازار هستيم. اين سيستم مصرف سوخت را كاهش و كارايي آن را افزايش خواهد داد.
وي افزود: اين سيستم “هاي-كرس” وزن فراري انزو را 120 كيلوگرم بيشتر خواهد كرد.
فراري اين اضافه وزن را با كاهش وزن شاسي خودرو و سيستم انتقال قدرت جبران خواهد كرد. اين شركت همچنين براي تضمين يك طراحي سبك تر و پايدارتر براي اين خودرو از همان فيبركربن مورد استفاده در خودروهاي فرمول يك استفاده خواهد كرد. شركت سامسونگ الكترونيك احتمالا به فراري در ساخت باتري ليتيوم اين خودرو كمك خواهد كرد.
این خودرو قرار است به تعداد 400 دستگاه و با قیمت 1 میلیون یورو سال آینده وارد بازار شود.
کیا دو مدل پر طرفدار خود را را برای نخستین بار به سیستم stop-start مجهز خواهد کرد
دو خودرو کیا که به این سیستم مجهز خواهند بود ریو و سول 2013 هستند.
خودروساز کره ای قرار است این سیستم را برای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت در مدل های ارایه شده به بازار امریکا استفاده کند.
این ویژگی به سرعت در سراسر بازار خودروهای لوکس در حال گسترش است و خودروسازانی مانند بی.ام.دبلیو، پورشه و مرسدس بنز نیز این سیستم را در مدل های جدید خود استفاده کرده اند.
همچنین کیا تغییراتی را در طراحی ظاهری ریو 2013 در نظر گرفته شده است که شامل درب ها و چرخ ها می شود.
ریو 2013 معمولی هم اکنون عرضه شده است اما مدل مجهز به سیستم stop-start به زودی عرضه خواهد شد.
سامانه خاموش – روشن (Start-stop system) در خودرو به سیستمی گفته میشود که به طور خودکار موتور درونسوز را روشن و خاموش میکند تا با کاهش زمان کار در جای خودرو اندازه مصرف سوخت را کاهش دهد. این سامانه به ویژه برای شرایط ترافیک سنگین کارامد است.
در خودروهای غیر الکتریکی به این سیستم میکروهیبرید گویند. نصب دو سنسور روی جعبه دنده و بوستر، خاموش شدن خودرو در هنگام توقف و حركت آن با كلاچ را امكانپذير ميكند.
مجوز رسمی اولین خودرو بدون راننده
ایالت نوادای آمریکا، قانونی را تصویب کرد که به اتومبیل های بدون راننده اجازه می دهد در این ایالت به خیابان ها بروند.
نخستین اتومبیلی که به تنهایی به بزرگراهی در نوادا خواهد رفت یک تویوتای مدل پریوس است و شرکت گوگل آن را طراحی کرده است.
اولین مسیری که این اتومبیل خواهد پیمود، در یکی از خیابان های معروف لاس وگاس است.
تعداد دیگری از شرکت ها هم دست به کار شده اند تا از ایالت نوادا مجوز استفاده از اتومبیل های بدون راننده را بگیرند.
اتومبیل شرکت گوگل، یک دوربین روی سقفش دارد و با کمک سیستم رادار و با استفاده از سیستم لیزری مسیر خود را می یابد و از مسیر اتومبیل های دیگر باخبر می شود.
مهندسان گوگل، پیش از این اتومبیلشان را در خیابان های کالیفرنیا گذاشته بودند تا خودش راه برود. این اتومبیل حتی از روی پل معروف گلدن گیت در سان فرانسیسکو هم عبور کرده بود.
سباستین تران، مهندس نرم افزار این اتومبیل است. او می گوید که اتومبیل آنها ۲۲۵ هزار کیلومتر راه رفته بدون اینکه تصادف کند. تنها حادثه ای که داشته، مربوط به ضربه ای بوده که اتومبیلی از پشت به سپر این اتومبیل زده.

شماره این اتومبیل یک است. یعنی اولین اتومبیل بدون راننده که در نوادا برایش پلاک گرفته اند
مدیر راهنمایی و رانندگی ایالت نوادا می گوید که آینده از آن اتومبیل های بدون راننده است.
نوادا برای اینکه به این گونه از اتومبیل ها اجازه عبور و مرور در خیابان هایش را بدهد، قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی اش را یک ماه پیش عوض کرد.
نوادا به اتومبیل هایی از این دست پلاک قرمز می دهد تا به راحتی قابل تشخیص باشند.
کالیفرنیا هم در حال تغییر قوانین خود است تا بتواند به چنین اتومبیل هایی اجازه راندن دهد.
یکی از سناتورهای ایالتی کالیفرنیا، که این قانون را به سنا پیشنهاد داده، می گوید که بیشترین تصادف ها به دلیل خطای انسانی روی می دهد.
مرسدس بنز C63 AMG کوپه سری مشکی
The C63 AMG Black Series Coupe
[FMP width=”550″ height=”360″]http://whatcar.ir/wp-content/uploads/2012/05/Mercedes_Benz_shows_off_the_dark_side_of_the_C63_AMG_Black_Series_coupe.flv[/FMP]
پس از عرضه نسخه کوپه C-Class، تیم مهندسی شرکت AMG به سرعت به سراغ آن رفته و با اعمال تغییراتی روی بدنه و پیشرانه این خودرو، مدل C63 AMG Coupe را با 451 اسب بخار قدرت و گشتاور 600 نیوتن متری معرفی کرد. هرچند محصول جدید شرکت AMG دارای ظاهری اغواگر و مشخصات هیجان انگیزی چون شتاب صفر تا صد 5/4 ثانیه ای بود که به راحتی می توانست شیفتگان سرعت را قلقلک دهد اما گویی مهندسان AMG عادت ندارند که لحظه ای بیکار بنشینند! چراکه فقط چند ماه پس از عرضه نسخه عادی C63 AMG کوپه، این شرکت گونه خاص و جدیدتری از این کوپه تند و تیز را با نام C63 AMG Coupe Black Series معرفی کرد. دستپخت جدید مهندسان کارگاه AMG که این روزها در محافل خودرویی جهان حسابی سروصدا به پا ساخته، گران ترین عضو خانواده C-Class محصولات مرسدس بنز نیز به شمار می آید.
همانطور که قابل پیش بینی است مهم ترین تغییرات اعمال شده در این خودرو مربوط به قسمت پیشرانه و بخش فنی آن است. مهندسان AMG با بهره گیری از آخرین فناوری مهندسی سیالات و اعمال تغییراتی در قسمت ECU (مرکز پردازش پیشرانه)، توانسته اند قدرت تولیدی پیشرانه V8 این خودرو را به عدد حیرت انگیز 517 اسب بخار برسانند که این یعنی 82 اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر از حجم پیشرانه! همچنین گشتاور محصول تازه متولد شده سری «Black» شرکت AMG با 20 نیوتن متر افزایش به رقم 620 نیوتن متر رسیده است که حاصل این تغییرات کاهش 0/3 ثانیه ای شتاب صفر تا 100 شده است. به این ترتیب C63 AMG Coupe Black Series با شتاب اولیه 4/2 ثانیه ای برای ابرخوردهای گرانقیمتی چون «آستون مارتین ویراژ» با شتاب 4/6 ثانیه ای و «جگوار XKR-S» با شتاب 4/4 ثانیه ای خط و نشان خواهد کشید.
علاوه بر این بیشینه سرعت کوپه سیاهپوش مرسدس بنز به رقم خیره کننده 280 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قلب تپنده ای که سبب مشاهده چنین آمار و ارقامی در این کوپه 97 هزار یورویی شده است، یک پیشرانه 6/3 لیتری هشت سیلندر است که کلیه قطعات متحرک آن به روش «مهندسی فورجینگ» تولید و مونتاژ شده اند. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو برعهده یک جعبه دنده هفت سرعته «اسپید شیفتر» است که قدرت تولیدی پیشرانه را با کمترین تاخیر ممکن به محور عقب خودرو منتقل می سازد.
سیستم تعلیق به کار گرفته شده در این خودرو از آخرین ابداعات AMG است که سبب شده C63 AMG Coupe Black Series خودرویی کاملا راننده محور باشد. سامانه پایداری الکترونیکی خودرو (ESP) نیز در این خودرو با همکاری مهندسان بخش «ریس و مسابقات» مرسدس بنز طراحی شده و به گونه ای تعریف شده است که در سه حالت مختلف یعنی فعال، غیرفعال و «Sport Handling» قابل تنظیم باشد که در حالت آخر، رانندگان نه چندان حرفه ای نیز می توانند تحت مدیریت و کنترل سامانه ESP، تا حد مجاز اقدام به حرکت با هرزگردی و انجام حکارت نمایشی نمایند.
از دیگر مشخصه های بارز این خودرو می توان به شاسی فضایی آن موسوم به ASF اشاره کرد که از جنس ورقه های آلومینیومی و به ک مک آخرین روش های ریخته گری ساخته شده و به میزان 40 درصد سبک تر از شاسی رقبای مطرح کلاس کوپه های اسپورت است.
ضمن آنکه سیستم توقف این خودرو نیز کاملا با گونه عادی C63 AMG متفاوت بوده و متناسب با افزایش توانایی های حرکتی این خودرو، قدرتمندتر شده است. دیسک های عظیم الجثه خنک شونده به قطر 390 میلی متر در محور جلو و 360 میلی متر در محور عقب که در زیر رینگ های 19 اینچی آلیاژی 10 پره کربنی رنگ AMG جای گرفته اند، وظیفه متوقف کردن این اشتوتگارتی سیاه پوش را برعهده خواهند داشت. از تفاوت های ظاهری C63 AMG Coupe Black Series، می توان مواردی چون بالچه های روی سپر جلو و عقب، خروجی های دوگانه اگزوز، زیر سپر فیبر کربنی، چراغ های عقب با فناوری روشنایی LED و دیفیوزر مشکی رنگ نصب شده روی صندوق عقب را برشمرد.
طبق اعلام مرسدس بنز قرار است که C63 AMG Coupe Black Series از تابستان 2012 و با قیمت 97 هزار یورو (بدون احتساب مالیات و عوارض در کشورهای مختلف) عرضه شود.
بحث نصب ایربگ
ایسنا: بحث نصب ایربگ (کیسه ایمنی هوا) روی خودروهای داخلی بار دیگر مناقشهساز شد.
دیروز در حالی سازمان ملی استاندارد ایران و دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با یکدیگر تفاهمنامه همکاری امضا کردهاند که مسوولان هر دو نهاد به اظهارنظرهای جالبی درباره نصب ایربگ روی خودروهای داخلی پرداختند.
ابتدا این شجاعیفرد، رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت بود که با انتقاد از اجباری بودن نصب ایربگ روی خودروهای تولید داخل گفت: در آمریکا نصب ایربگ روی خودروها به این دلیل اجباری شد که بسیاری از رانندگان مشروب خورده و مست میکردند و این عامل باعث افزایش تلفات سوانح رانندگی در این کشور شده بود. برای همین در آمریکا نصب ایربگ روی خودروها اجباری شد، اما چنین چیزی در اروپا وجود ندارد.
وی افزود: نصب ایربگ روی خودروهای تولید داخل هیچ تاثیری نداشته و حتی در برخی موارد ایربگ در حین تصادف باز نشده یا باعث خفگی راننده شده است. در این زمینه میتوان به ماشین علی دایی اشاره کرد که ایربگ آن عمل نکرد. شجاعی فرد با بیان اینکه نصب ایربگ روی خودروهای غیر ایمن به درد نمیخورد، تاکید کرد: متاسفانه تست تصادف خودروها در ایران انجام نمیشود و مشخص نیست که به چه دلیل شورای عالی استاندارد نصب ایربگ روی خودروها را اجباری کرده است. شاید دلیلش این بوده که یک فرد خودرویی در این شورا حضور نداشته است.
اما در واکنش به این اظهارات، بهادر کاظمی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، با رد اظهارات شجاعیفرد گفت: نصب ایربگ در هیچ کجای دنیا اجباری نبوده، اما هیچ خودرویی هم بدون ایربگ تولید نمیشود.
در ایران هم وضعیت به گونهای پیش رفته که هیچ خودروسازی محصولاتش را بدون ایربگ تولید نمیکند. وی افزود: متاسفانه در ایران وضعیت برعکس بوده و تولیدکنندگان براساس نیاز مشتری تولید نمیکنند و مشتری حق انتخاب ندارد. متاسفانه در ایران خودرویی با پلتفرم ۴۰ سال قبل همچنان تولید میشود که چنین چیزی در هیچ کجای دنیا مشاهده نمیشود. او با بیان اینکه بیشتر تلفات سوانح رانندگی در ایران به دلیل ضربه سر به جلو بوده است، گفت: مجموعه مسوولان دولتی به این نتیجه رسیدهاند که ارتقای کیفیت خودروها در زمان کوتاه امکانپذیر نیست، بنابراین حداقل با نصب ایربگ تلاش شد تا تعداد کشتههای سوانح رانندگی کاهش یابد.
کاظمی همچنین با رد اظهارات رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت درباره انجام نشدن تست تصادف خودروها در ایران گفت: ما پیشنهاد اجباری شدن امکان نصب ایربگ روی خودروهای تولید داخل را به شورای عالی استاندارد ارائه کردیم، اما این شورا با توجه به تعداد بالای کشتههای سوانح رانندگی نصب ایربگ را روی خودروهای داخلی اجباری کرد.
اولین اتومبیل
اولین اتومبیل با موتور اینترنال کومباستیون که به معنای انفجار داخلی باشد یعنی از جمله اتومبیلهای بنزینی دیزلی و یا گازی که با کمک انفجار در محفظه سیلندربه حرکت در می آیند در سال ۱۸۸۵ به دست دو شخص نام برده شده گوتلیب دایملر و الفرد بنز ساخته شد .
این اتومبیل دارای ۳ چرخ و موتور یک سیلندره و گیربکس ۲ دنده که شامل دنده جلو و عقب بود با قدراته ۶ اسب بخاری و سرعته ۱۹ کیلومتر در ساعت بود
یک مدل از این اتومبیل هماکنون در ورودی موزه دایملر بنز در شهر شتوتگارت به نمایش گزاشته شده و من شخصن سعادت دیدن ان را داشته ام.